Flipped Classroom


Hurrengo bideo honetan Flipped Classroom metodologiari buruz  zer esaten duten ikusiko dugu.










Sylvana Valdivia, Instituto de Docencia Unibersitariako irakaslearen aburuz, Flipped Classroom edo Flipped learning ikuspuntu pedadogiko bat dela esaten du.  Pedagogia honetan klaseko denbora gehiago aprobetxatzen  da.  Normalean, irakasleek edukiak klase orduetan azaltzen dituzte, geroago, ikasleei etxeko lanak bidaltzeko.
 Ordea, ikuspuntu edo metodologia honen bitartez,  irakasleek edukiak bideo edo podcast baten bitartez  zabaltzen dituzte euren ikasleek etxeetan eduki horiek baliatuz ikas ditzaten. Ondoren, klaseko denboran, jarduera edo ekintzak prestatu eta ikasleek, bertan, etxeko lanak egiten dituzte eta dudak izatekotan, irakasleek lagundu egiten die. Honekin, ikasleak euren ikaskuntzaren agente aktiboak izatea ahalbidetzen da.
Bestalde, Flipped learning praktikan jartzeko 6 egoera aintzat hartu behar dugu:
1.       Planifikatu:  Landu nahi ditugun gaiak edo gai kopuruak baita ikasleak egingo dituzten ariketak ere aukeratu egiten dira.
2.       Sortu: Audio (podcast) edo bideo bat sortu egiten da. Bideo edo audio horietan landu nahi diren edukiak irakasleak azalduta  agertzen dira. Halaber, baliteke bideo horiek beste irakasle  batek sortu izanak, baina, gu irakasle bezala, nahi ditugun bideoak erabili ahal ditugu ikasleak hortik etxean ikas ditzaten.
3.       Proposatu: Hots, aukeratutako bideoa ikasleetara egokituta egon behar da. Gainera, motibazioa bultzatzen dituzten edukiak landu behar dira, klaseko ordua etorri baino lehen ikasleak informazioa ikas ditzaten.
4.       Zabaldu: Irakasleek, bideoa zabaltzeko baliabide desberdinak erabiliko ditu, esate baterako, plataforma baten bidez edota sare sozialen bitartez.
5.       Planifikatutakoa aurrera eraman: Klaseko orduetan jarduera edo ekintza esanguratsuak bultzatzea, adibidez, debateak.
6.       Klasea ebaluatu: Azkenik, ikasleen gogoetak biltzean datza seigarren egoera hau.
 Egia da,  Lage Platt eta Triglean sortu zuten Flipped Classroom, metodologia interesgarria dela. Nire aburuz, berriz, Flipped Classroom ikuspegi pedagogiko hau aurrera eramateko hainbat arazo egon daitezke, besteak beste, eten digitala. Nahiz eta ia munduko pertsona guztiak sarea eta aparatu elektronikoak izan, mundu guztiak ez du baliabide hauek izateko zorte berdina. Alabaina,  aldagai desberdinak kontuan izanda, ekonomia, kultura, bizitza etab, aparatu eta sarea aldi berean dituzten pertsonek ez dira berdinak eta horrek, nolabaiteko bazterketa soziala ekarri ditzake. Hori dela eta, Flipped learning ondo egoteko, ikasle guztiek baliabideak izan beharko lituzkete. Bestalde, aparatuak edo sarea izan arren, denek ez dakite ongi erabiltzen.

NIRE SYMBALOO/ PLEE: Itsasne Lamikiz

Iruzkinak

Blog honetako argitalpen ezagunak

CIBERBULLYING

INFORMAZIOA ETA KOMUNIKAZIOAREN GIZARTEA

IDENTITATE ETA AZTARNA DIGITALA